پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

آمریکا در جهان عرب شکست خورد

علامه فضل‌الله تاکید کرد، دولت آمریکا و رییس جمهور این کشور در جلب حمایت هم پیمانانش در جهان عرب شکست خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از دفتر اطلاع رسانی علامه محمد حسین فضل‌الله، مرجع شیعه‌ی لبنان، این روحانی در خطبه‌های نماز جمعه بیروت، با اشاره به سفر اخیر جورج بوش، رییس جمهور آمریکا به منطقه و سخنرانی او در حمایت از رژیم صهیونیستی در پارلمان این رژیم اظهار داشت: این سخنرانی جانبداری تام آمریکا از اسراییل را در خصوص راه‌کار‌های نهایی صلح به ویژه موضوع بیت‌المقدس و آوارگان فلسطینی به اثبات رساند و بیش از پیش نیرنگ و فریب اظهارات بوش را مبنی بر حمایت از تشکیل کشور مستقل فلسطین آشکار کرده و ثابت کرد که تحقق این امر تنها یک رویا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به سخنرانی بوش در نشست اقتصادی شرم‌الشیخ عنوان داشت: وی در این نشست به پند و موعظه به برخی کشورهای عربی مبنی بر انجام اصلاحات سیاسی و دموکراتیک در کشور‌هایشان بسنده کرد و هیچ اشاره‌ای به حمایت از حقوق فلسطینیان در روند صلح نکرد تا جای که برخی از وزرای همین کشور‌هایی که بوش آنها را میانه‌رو می‌خواند معترف شدند که او سرنوشت بیش از چهار میلیون فلسطینی را که به دلیل اشغالگری‌های اسراییل در زندانی‌ بزرگ زندگی می‌کنند، به فراموشی سپرده است.

علامه فضل‌الله گفت: دولت آمریکا و شخص رییس جمهور این کشور در جلب حمایت هم پیمانانش در جهان عرب شکست خورد تا جایی که برخی از این کشور‌ها به سیاست‌های دولت آمریکا تحت تاثیر اعمال فشارهای مردمشان و یا جنایات اسراییل علیه مردم فلسطین در شهرها‌ و اردوگاه‌های فلسطینی و وضعیت اسف بار ناشی از تحریم غزه اعتراض کردند.

وی ادامه داد: ما همچنان شاهد اعتراض برخی رسانه‌ها و سیاستمداران منطقه از رهبرانشان به دلیل استقبال از رییس جمهور آمریکا و نمایندگان آن در منطقه بودیم که با هدف بازار گرمی علیه ایران و برنامه‌ی صلح آمیز هسته‌یی این کشور صورت گرفت.

مرجع شیعه لبنان تاکید کرد: به نظر ما حمایت مطلق آمریکا از اسراییل به ویژه سخنرانی اخیر بوش در پارلمان اسراییل هشداری برای فلسطینیان است مبنی بر اینکه آنها باید منتظر60 سال جدید برای اسراییل و تکرار جنایات وحشیانه، اشغالگری‌ها و اقدامات خصمانه این رژیم باشند و بدانند که استراتژی یهود هرگز خواهان تشکیل کشور مستقل و شکوفایی فلسطین نیست و یهودیان می‌خواهند که فلسطینی‌ها هم چنان در حاشیه‌ی این رژیم به عنوان کارگران بی‌مزد برای شکوفایی اقتصادی اسراییل تلاش کنند تا این رژیم بتواند ضمن تقویت اقتصادی و صنعتی‌اش به مهمترین صادر کننده‌ی سلاح و قدرت به دیگر کشورها تبدیل شود.

مرجع شیعه لبنان خاطرنشان کرد: اسراییل از اتلاف وقت در روند صلح جهت تکمیل طرح‌های استراتژیکی‌اش جهت یهودی سازی بیت‌المقدس و ساخت شهرک‌های جدید یهودی نشین استفاده می‌کند و دیدارهای مکرر این رژیم با تشکیلات خودگردان فلسطین هیچ گونه نتیجه محسوسی را در روند صلح به همراه نداشته است زیرا این رژیم همواره با شرط‌های نامناسبش از جمله تاکید بر توقف مقاومت و از بین بردن انتفاضه‌ تحت تحریک آمریکا و کمیته‌ی چهار جانبه‌ی صلح سعی دارد طرح سیطره‌ی این رژیم بر فلسطین را تکمیل کند.

وی ادامه داد: سخنرانی بوش در حمایت مطلق از اسراییل چه بسا با اهداف سیاسی جهت جلب حمایت یهودیان آمریکایی از نامزد جمهوری خواه آمریکا صورت گرفته است زیرا یهودیان نقش موثری را در عرصه سیاسی آمریکا ایفا می‌کنند. لذا اعراب و مسلمانان که در رویای تغییر و تحول در موضع‌گیری آمریکا در دوره‌ی ریاست جمهوری جدید این کشور غرق شده‌اند باید بدانند که تغییر ریاست جمهوری در آمریکا شاید به تغییراتی در عرصه‌ی داخلی و تغییراتی محدود در عرصه‌ی سیاست خارجی این کشور منجر شود اما حمایت مطلق آمریکا از اسراییل حتی در دولت جدید این کشور کاهش نخواهد یافت.

علامه فضلالله گفت: این امر ایجاب می‌کند که ما سیاستی آزاد و مستقل را جهت تقویت مواضعمان ترسیم کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اوضاع لبنان و توافق احزاب لبنانی بر اساس معیار نه غالب و نه مغلوب گفت: این موضوع بار دیگر ثابت کرد که لبنان محکوم به راه‌کارهای توافقی است و ما به احزاب لبنانی به دلیل دستیابی به این توافقنامه تبریک می‌گوییم.

مرجع شیعه لبنان هم چنان نسبت به طرح برخی کشورهای بین‌المللی به فرماندهی آمریکا جهت اجرای طرح‌های استکباری‌شان در منطقه و استفاده از لبنان به عنوان عرصه‌ی اجرای این طرح‌ها هشدار داد.

وی هم چنین با اشاره به فرا رسیدن عید مقاومت و سالگرد ‌آزادی جنوب لبنان از اشغال اسراییل گفت: آزادی جنوب لبنان به فضل عناصر مقاومت صورت گرفت و نیروهای مقاومت توانستند ضمن حمایت از لبنان اسراییل را بارها و بارها درعرصه‌ی مختلف شکست دهند لذا این موضوع حفظ و حمایت از مقاومت را ضروری می‌سازد.

علامه فضل‌الله تاکید کرد: مقاومت با ایثار مجاهدانش و خون شهدایش ثابت کرد که عنصر اصلی قدرت حقیقی در لبنان است و این که هر گونه تواق در لبنان باید بر اساس اصل حمایت از مقاومت و وحدت اسلامی و ملی در لبنان به عنوان عناصر اصلی ساخت یک کشور آزاد و قدرتمند و مستقل صورت گیرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد