پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

تصمیم پاکستان برای بازگرداندن اعضای تروریست جندالله به ایران

پاکستان در اقدام دیگر به نشانه افزایش تنش‌ها با آمریکا، تهدید کرد که شش نفر از اعضای گروه نظامی جندالله را که ایران ادعا می‌کند جاسوس سیا هستند، به ایران بازخواهد گرداند.

به گزارش سرویس بین‌الملل «تابناک» به نقل از «ای.بی.سی‌نیوز»، گروه جندالله که در استان بلوچستان و در هر دو مرز ایران و پاکستان فعالیت می‌کند، تاکنون چندین اقدام خشن علیه نظامیان و تجهیزات نظامی ایران در داخل این کشور انجام داده است.

این در حالی است که «سیا»، داشتن هرگونه رابطه با این گروه را رد کرده، اما مقامات آمریکایی به شبکه «ای.‌بی.سی» اعلام کردند: افسران اطلاعاتی آمریکا، دیدارهای متناوبی با رهبران جندالله برای دادن مشاوره به آنان دارند و اعضای کنونی و سابق اطلاعاتی آمریکا نیز در تلاشند از بازگرداندن این افراد به ایران جلوگیری کنند.

بنا بر این گزارش، هفته گذشته، شش نفر از اعضای جندالله زیر نظر مقامات پاکستانی قرار گرفتند و خبرگزاری مهر ایران گزارش داده بود، به زودی به ایران مسترد خواهند شد.
مقامات آگاه نیز اعلام کرده‌اند: «عبدالمالک ریگی»، رهبر این گروه در میان اعضای بازداشت شده است.

همچنین مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند: از وضعیت اعضای جندالله آگاهند و می‌خواهند مانع استرداد آنان به ایران شوند. این مقامات افزودند: این گروه، علاوه بر موفقیت در ایجاد اغتشاش در ایران، در شناسایی و ردیابی مهره‌های القاعده که قصد دارند از بلوچستان وارد ایران شوند، مؤثر بوده‌اند.

در همین هفته، مقامات ایرانی مدعی شدند که آمریکا در بمب‌گذاری 12 آوریل در مسجد شیراز که باعث کشته شدن چهارده نفر شد، دست داشته‌اند.
کارشناسان دستگیری شش عضو جندالله توسط پاکستان را نشانه دیگری از تلاش دولت پاکستان برای جدا کردن خود از آمریکا می‌دانند.

در هفته‌های اخیر، پاکستان گا‌م‌های دیگری در این باره نیز برداشته که از آن جمله، موافقت‌نامه بین دولت پاکستان و رهبران قبیله‌های نظامی در دره «سوات» بوده است که گفته می‌شود چندین رهبر القاعده در این منطقه پنهان شده‌اند.

مقامات آمریکایی مدعی‌اند که پاکستان به طور مؤثری، قصد ناکامی تلاش‌های آمریکا علیه القاعده را دارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد