پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

اسرائیل نمی‌تواند کمر ملت فلسطین را بشکند

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بعد از ظهر امروز شنبه پس از دیدار با منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک به مذاکرات فشرده‌اش با متکی و همچنین شیخ عطار قائم مقام وزیر خارجه اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات در مورد آنچه که ملت فلسطین با آن دست به گریبان است، گفتگو کردیم.
وی با اشاره به بازداشت‌ 11 هزار و 600 فلسطینی از جمله بسیاری از وزرا، رهبران تشکیلاتی و مردم فلسطین در زندان‌های اسرائیل، خاطرنشان کرد: محاصره ظالمانه‌ای بر نوار غزه حاکم است و تا امروز بیش از 160 نفر در فلسطین به خصوص در نوار غزه به جرم اینکه نتوانسته‌اند برای معالجه به خارج از نوار غزه بروند، کشته‌ شده‌اند.
خالد مشعل با اشاره به بیکاری 11 هزار نفر در غزه و تاثیرات محاصره غزه بر کشاورزی و عملیات ساخت و ساز در این منطقه، گفت: دشمن صهونیستی‌ اقدام مشمئز کننده دیگری را انجام داده و آن قطع سوخت است که تاثیر منفی بر اوضاع معیشتی مردم فلسطین گذاشته است.
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه اسرائیل درصدد است دولت دموکراتیک حماس را که از طریق انتخابات و به لحاظ دموکراتیک به قدرت رسیده، ساقط کند، اظهار داشت: این رژیم این تحریم‌ها را علیه ما دنبال می‌کند تا ملت و نیروی مقاومت و حماس را به شکست بکشاند. ولی ما آگاه هستیم و طرح‌های خودمان را داریم.
وی با یادآوری این نکته که دشمن به دنبال وحدت ملت فلسطین نیست، افزود: آنها به دنبال به شکست کشاندن هرگونه حرکت در راستای وحدت گروه‌های فلسطینی هستند.
خالد مشعل با تاکید بر اینکه اسرائیل نمی‌تواند کمر ملت فلسطین را بشکند، گفت: گرسنگی این ملت را از پای در نمی‌آورد و ملت فلسطین پایبند به سرزمین و حقوقش است.
وی مذاکرات سازش طلبانه محمود عباس با اسرائیل را طرحی شکست خورده خواند و گفت: ملت فلسطین هیچ گاه این سازش را قبول نمی‌کند.
رئیس دفتر سیاسی حماس با بیان اینکه آمریکا و اسرائیلی‌ها تلاش می‌کنند که بر عکس جریان آب حرکت کنند به شکست‌های آمریکا در صحنه عراق، افغانستان و ... اشاره کرد و افزود: آنها به خاطر سیاست نابخردانه خود سیر قهقرایی داشته‌اند.
وی با ذکر این نکته که افکار عمومی ملت فلسطین و سایر نیروهای مقاومت فلسطین با ما هستند، بر شکسته شدن محاصره غزه تاکید کرد و افزود: ما با اراده خود و با توکل به خدا این محاصره را خواهیم شکست.
خالد مشعل همچنین از مواضع جمهوری اسلامی در قبال ملت فلسطین و حمایت‌های مقام معظم رهبری و سایر مسئولین ایرانی از این ملت، قدردانی کرد و گفت: انشاء الله ملت ایران پیروز نهایی است و ما نیز نیز پیروز خواهیم شد و دشمن صهیونیستی شکست خواهد خورد.
یکی از خبرنگاران در ادامه از خالد مشعل پرسید آیا حماس از مذاکرات سوریه و اسرائیل احساس خطر نمی‌کند؟ که وی پاسخ داد: ما طرفدار بازگشت جولان اشغالی و هر سرزمین عربی دیگر به میهن آنها هستیم.
رئیس دفتر سیاسی حماس اضافه کرد: اطمینان داریم سوریه و رهبری این کشور که تلاش می‌کنند سرزمین‌های خود را باز پس گیرند هیچ افراط و تفریطی در خصوص ملت فلسطین انجام نمی‌دهند.
خالد مشعل ادامه داد: ما نسبت به اینکه اسرائیل به دنبال بازگرداندن جولان به سوریه باشد مشکوک هستیم و این رژیم ضعیف‌تر از آن است که گامی در راستای حقوق ملت فلسطین و سوریه بردارد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد