پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

مرقد مطهر ثامن‌الحجج(ع) غبارروبی شد

آیین غبارروبی ضریح مطهر و مطهر هشتمین پیشوای شیعیان جهان امام علی بن موسی الرضا(ع) ، امروز در فضایی آکنده از معنویت برگزار شد.


به گزارش شیعه آنلاین به نقل از فارس، در این مراسم معنوی که امروز با حضور واعظ طبسی، نماینده ولی فقیه در خراسان و تولیت آستان قدس رضوی، امامی کاشانی، امام جمعه موقت تهران، رسولی محلاتی، علم‌الهدی امام جمعه مشهد، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مدیران استانی برگزار شد، ضریح مطهر حضرت رضا(ع) غبارروبی و عطرافشانی شد.


 

مراسم غبارروبی با گشودن درب ضریح مطهر آغاز شد و گروهی از خادمان بارگاه منور رضوی نذورات داخل ضریح که نشانه عشق و ارادت شیعیان جهان به محضر مبارک حضرت رضا است را خارج کرده و در بسته‌های مخصوص به خزانه آستان قدس رضوی منتقل کردند.


واعظ طبسی، روحانیون و علما با ورود به داخل ضریح مطهر، ضمن تعویض روپوش سنگ مضجع منور، تمامی قسمت‌ها نظیر دیواره‌ها، سقف و کف ضریح مطهر را غبار‌روبی کرده و با گلاب ناب شستشو دادند.


 

مراسم غبارروبی پس از گذشت حدود دو ساعت به پایان رسیده و در پایان توسط تولیت آستان قدس رضوی به شرکت‌کنندگان در مراسم بسته‌هایی محتوی نبات و غبار متبرک اهدا شد.


 

غبارروبی از آیین‌های دیرین حرم مطهر رضوی است که چند بار در سال با حضور مراجع تقلید، آیات عظام و شخصیت‌های کشوری و استانی برگزار می‌شود.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن سه‌شنبه 7 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:22 ب.ظ http://mohsenazizi.blogfa.com

سلام
امیدوارم حالتون خوب باشه
از دیدن وبلاگ خوبتون خوشحال شدم
لطفا جهت آشنایی بیشتر و احتمالا تبادل لینک به وبلاگ من سری بزنین
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد