پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای اسلامی به زبانهای خارجی

به گزارش ابنا به نقل از "محیط"، در نشستی که با حضور سازمان آیسیسکو، جمعیت جهانی دعوت اسلامی و نمایندگانی از کشورهای مصر، مراکش، الجزایر، تونس، عربستان، سوریه، قطر لبیبی ، یمن و موریتانی برگزار شد، شرکت کنندگان راههای تجهیز و همچنین تکنولوژی و شرایط لازم برای تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای اسلامی به زبانهای مختلف برای ارائه چهره‌ای واقعی از اسلام مورد رابررسی و بحث و تبادل‌نظر قرار دادند.

شرکت کنندگان در این نشست خواستار برگزاری جلسات و کارگروههای آموزشی برای دست اندرکاران امور رسانه به منظور تولید برنامه‌هایی در زمینه مناظره و پاسخ به شبهات ضد اسلام شدند.

در این رابطه دکتر "عدلی رضا"، نماینده مصر در این همایش اظهار داشت: میدان رسانه‌ای شاهد پیشرفت علمی و تکنولوژیک در سطح جهان بوده است لذا جهان اسلام نیز باید با استفاده از تکنولوژی موجود به توسعه سطح علمی خود بپردازد و زمینه‌های لازم برای مقابله با شبهاتی که بر ضد اسلام از سوی رسانه‌های غرب مطرح می شود را مهیا سازد.

وی افزود: برای مقابله با تهدیدات رسانه‌های غرب چاره ای جز مقابله به مثل فرهنگی به منظور ارائه چهره حقیقی اسلام نیست و تاسیس شبکه‌های ماهواره‌ای که با زبان غربیان به توهین‌های آنها پاسخ بگوید بهترین راه‌حل می‌باشد. 

گفتنی است در سالهای اخیر و با گرایش روزافزون به اسلام در غرب، رسانه‌های غرب سعی دارند با خشن جلوه دادن چهره اسلام و توهین به این دین مبین با استفاده از پدیده اسلام فوبیا و اسلام هراسی از موج اسلام‌خواهی بکاهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد