پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

جنایات ناصبیان جدید و انتقام‌جویی گروه‌های نوظهور

 

به گزارش خبرنگار ابنا از شهر محاصره‌شده «پاراچنار» در شمال غرب پاکستان، یک نفر از معلمان سابق شیعه که دارای اختلالات روانی بود و وارد شهرک سنی‌نشین صده شده بود، توسط ناصبیان جدید (طرفداران یزید بن معاویه) ذبح گردیده و جنازه وی روز گذشته توسط نیروهای پلیس محلی به شیعیان تحویل داده شد.

به دنبال این اقدام نواصب – که علاوه بر ادامه محاصره شیعیان از 7 ماه گذشته از هیچ اقدامی علیه شیعیان دریغ نمی ورزند – یک گروه ناشناس شیعه نیز سه نفر از نواصب، که در حال عبور از جاده اصلی پاراچنار به پیشاور بودند را ربوده و به قتل رساندند. افراد مقتول، از اهالی روستای «بوشهره» ـ که به مقر القاعده معروف است ـ بودند. این روستا در میان مناطق شیعه‌نشین قرار دارد ولی اهالی آن با استفاده از ثروت کلانی که از خارج از کشور به دست می آورند در این مدت که جاده‌ها رسما مسدود است، عده ای از افراد محلی را اجیر کرده و توسط آنان اقدام به رفت و آمد مخفیانه می‌کنند.

به دنبال این اقدام شیعیان، نواصب بوشهره دو نفر از کارکنان پلیس محلی را که مأمور محافظت از جان و مال خودشان بوده‌اند، ربودند که این 2 پلیس امروز با حمله شیعیان از دست آدم‌ربایان نجات یافتند.

آنچه در این میان جلب نظر می‌کند اهمال و حتی همدستی مقامات محلی (و حتی اسلام آبادنشینان) با تروریست‌ها و ناصبیان است که باعث پدیدآمدن گروه‌های انتقام‌جویی شده که هیچکس آنها را نمی‌شناسد ؛ گروه‌هایی که نقاب به چهره دارند و هر گاه که لازم می‌دانند دست به اقدام مستقل می‌زنند. پدید آمدن این گروه‌ها این نگرانی را نیز به وجود آورده است که گروهک‌هایی نیز با نفوذ دشمنان محلی و یا قدرت‌های خارجی در این منطقه ظهور کنند که حافظ منافع و مجری امیال و طرح‌های آنان باشند و با هدف خدشه وارد کردن به چهره شیعیان دست به اقداماتی بزنند که به نفع دشمنان دین و مخالفان مذهب شیعه باشد.

بااین حال منطقه محاصره‌شده پاراچنار اینک شاهد اوضاع وخیمی است که قلم از بیان آن عاجز و وجدان عموم مسلمین و آزادگان در برابر آن مسؤول است. محروم بودن کودکان شیعه از غذا و داروی لازم، تنها یکی از این مصیبت‌هاست.

دولت پاکستان هم با اینکه از سوی گروه‌های تروریستی بارها هدف قرار گرفته اینک با آنها وارد مذاکره گردیده و دست آنها را برای کشتار شیعه و سنی در مناطق مختلف بازگذاشته است.

براساس گزارش‌های واصله از منطقه قبیله‌نشین «تیراه» ، گروهی از وهابیون دو روز قبل با اهالی سنی‌مذهب این منطقه درگیر شدند که این درگیری باعث کشته و مجروح شدن ده‌ها نفر گردید. قبل از این نیز در «خیبر ایجنسی»، «وزیرستان»، «مهمند»، «سوات» و «باجور» ده‌ها نفر از پیروان مذهب سنی توسط وهابیون افراطی سر بریده شده اند.

با توجه به اوضاع جاری در پاراچنار و سایر مناطق قبائلی، حاکمیت پاکستان به شدت زیر سؤال رفته و مردم پاراچنار که برخلاف مردم سایر مناطق قبایلی به حکومت پاکستان وفادارند، از خود می پرسند که آیا قرار است گروه‌های تروریستی در آینده قدرت و حکومت را در این مناطق به دست بگیرند؟

نظرات 2 + ارسال نظر
پاراچنار جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:29 ب.ظ http://Parachenar.blogfa.com

ممنون که این خبر رو درج فرمودید. به وبلاگ اخبار پاراچنار هم سر بزنید.

فاطمه ایمانی جمعه 10 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 10:49 ب.ظ http://gozargah.blogsky.com/

سلام
پایگاه مفیدی دارید و به همون اندازه لینک های مفیدی هم در وبلاگتونه.
نمیگم تبادل لینک داشته باشیم چون وبلاگ من خیلی ناچیزتر از این حرفهاست. ولی من لینک شما را میذارم تو وبلاگم که دسترسی به وبلاگتون هم برای خودم راحت تر بشه هم اینکه دوستان از مطالب مفیدتون استفاده کنند.
موفق باشید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد