پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

علامه فضل الله: غربیها از پیشرفت علمی ایران واهمه دارند

روحانی برجسته شیعیان لبنان با اشاره به فشارهای آمریکا علیه ایران گفت : آمریکاوهمپیمانانش همچنان با ادعای دروغین خطرناک بودن برنامه هسته ای ایران، این کشور را تحت فشار قرار می دهد.
به گزارش شبکه خبر به نقل از پایگاه اینترنتی بینات آمده است : علامه محمد حسین فضل الله در خطبه های نماز جمعه این هفته بیروت خاطرنشان کرد : اقدامات مغرضانه آمریکا علیه ایران در زمانی انجام می شود که مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکید کرد ، این آژانس در روند نظارت بر برنامه هسته ای ایران با وجود اتهامات غرب علیه این کشور با هیچ گونه انحرافی مواجه نشده است.
این مرجع لبنانی افزود :اکنون بیشتر مردم جهان این سوال را مطرح می کنند،که چرا این محدودیت ها در مقابل فعالیت های هسته ای اسرائیل که آمریکا ، انگلیس و فرانسه به این رژیم در اجرای طرح هایش کمک می کنند ، اعمال نمی شود؟ و چرا از خطرناک بودن آن در جهان عرب و اسلام سخنی به میان نمی آورد ؟ چرا آمریکا به همپیمان خود که از آنان به کشورهای میانه رو عربی نام می برد ، احترام نمی گذارد و خواسته آنها را در پاک شدن منطقه از سلاح هسته ای تلاش نمی کند؟
وی در قسمت دیگری از خطبه های نماز جمعه با اشاره به مساله لبنان و اتهامات واهی علیه مداخله ایران در این کشور تصریح کرد : شرایط بین المللی و منطقه ای ، حل بحران لبنان را موجب گشت، زیرا مداخله گران بین المللی و در صدر آنها آمریکا،دریافتند،طرح های آنان به لبه پرتگاه نابودی رسیده است و نمی توانند هرج و مرج را در لبنان افزایش دهند و تلاش همه کسانی را که با توجه به اوضاع گذشته بین مسلمانان درصدد ایجاد فتنه بودند ناکام ماند.
علامه فضل الله همچنین با غیر شرعی دانستن توافقنامه امنیتی بغداد ـ واشینگتن ، از مردم عراق خواست در مقابل امضای آن قیام و آن را محکوم کنند.
وی افزود : این توافقنامه به واشینگتن اجازه می دهد پایگاه های نظامی همیشگی در عراق ایجاد کند و آمریکایی ها را از محاکمه قضایی محفوظ و به نظامیان این کشور اجازه می دهد هر شهروند عراقی را به اتهام ترور و بدون مراجعه به دولت عراق بازداشت کنند و عراق را سنگر دشمنی و جنگ آمریکا با کشورهای منطقه قرار می دهد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد