پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

همکاری وهابیون سعودی با گروه تروریستی جندالله

این مطلب به نقل وبلاگ سیستان من در این مقال می گنجد:

چند روز قبل خبر حمایت سازمان جاسوسی آمریکا از گروهک جندالله را شنیدیم ! علیرغم اینکه این موضوع ، یعنی حمایت خارجیان از عبدالمالک ریگی بارها از سوی تروریستها تکذیب شده بود .

و این بار حمایت و پشتیبانی مستقیم وهابیون سعودی را بشنوید :

پس از اینکه با همکاری دولت پاکستان ، فعالیت گروههای تروریستی در این کشور محدود و در بعضی مواقع برخورد نظامی انجام گرفت ، گروهک جندالشیطان برای فرار از این باتلاق دست به دامن نیاکان خود شد و چندی قبل با گروههایی از وهابیون ارتباط برقرار کردند، البته حمایت ایدئولوژیکی آنها همیشه شامل حالشان بوده اما این بار مسئله خیلی فرق میکند . چون این گروهک مدتها بود که با عنوان " جنبش مقاومت مردمی ایران " فعالیت میکرد ولی در تماس چند روز قبل با عنوان " جندالله " در جلسه ای شرکت کردند چون نام جندالله خوشایند دوستان وهابی آنها است ، اما این دیدار با چه کسانی و در کجا انجام گرفت ؟ ( البته برای پاسخ به این سوال چند سطری مقدمه لازم است که خواهشمندم بطور کامل مطالعه شود )

پس از اینکه در سال ۱۷۴۴ پیمانی تاریخی میان ابن عبدالوهاب و آل سعود منعقد شد مقرر گردید که این دو طیف تمام تلاش خود را برای گسترش اسلام مورد نظرشان ( برگرفته از آموزه های محمد بن عبدالوهاب ) در تمام دنیا بکار گیرند ! بخصوص حذف و نابودی سایر رقبای مذهبی مثل : شیعیان ، صوفیان و اهل سنت معتدل که بیشتر در جنوب شرقی اسیا ساکن بودند . و به همین دلیل جنگجویان وهابی در سال ۱۸۰۱ به عراق حمله کرده و کربلا شهر مقدس شیعیان را مورد غارت و چپاول قرار دادند که در نتیجه این تهاجم بیش از ۴هزار شیعه کشته شدند وپس از آن با تصرف مکه و مدینه ، قبور مقدس اولیای شیعه نظیر : جنات البقیع که قبور ۴ تن از ائمه شیعه در آن واقع است را با خاک یکسان کردند و تمام این جنایات با پشتیبانی مستقیم آل سعود انجام گرفت . البته در اواسط دهه ۹۰ پیمان همکاری آل سعود با وهابیون وارد فاز جدیدی شد و شاهزاده ترکی الفیصل ( که در ان زمان رئیس سازمان اطلاعات و امنیت سعودی بود ) با اسامه بن لادن توافق جدیدی امضا کردند که طی آن پادشاهی سعودی ملزم به همکاری با القاعده به منظور جمع آوری کمک مالی و انتقال به خارج از عربستان شد .

به همین منظور سازمانی تاسیس شد بنام " رابطه العالم الاسلامی " که مقر آن در جده است و به ظاهر فعالیت فرهنگی انجام میدهد مثل : چاپ قران یا تامین مالی مساجد در آفریقا ، خاور دور ، آسیای مرکزی ، بالکان و حتی اروپای غربی ..! اما در واقع وظیفه اصلی این سازمان کمک به گسترش تفکر وهابیت و نابودی شیعه در جهان است.

حال به اصل موضوع بپردازیم :

در ابتدا گفته شد که عوامل عبدالمالک ریگی تا مدتی قبل با عنوان " جنبش مقاومت مردمی ایران " فعالیت میکردند اما چند روز قبل پس از تماس های مکرر با نمایندگان سازمان " رابطه العالم الاسلامی " و تعیین محل ملاقات ! به ناگاه در چرخشی ۱۸۰ درجه ای با نام " جندالله " در محل ملاقات حاضر شدند . در ابتدا بخاطر فراهم کردن مقدمات! فقط تعدادی از نفرات مورد اعتماد عبدالمالک ریگی با افراد درجه سه و چهار سازمان مورد اشاره ملاقات کردند و چند روز بعد "یکی از اعضای رهبری جندالله" با "نماینده تام الاختیارسازمان مذکور در پاکستان " در یکی از محلات شهر کویته پاکستان بنام شهباز تاون (shahbaz town ) و در منزل یکی از اشرار فراری بلوچ ملاقاتی چند ساعته داشتند و در این جلسه وضعیت بحرانی گروهک به اطلاع دوستان وهابی رسید و همچنین  از تصمیم دولت پاکستان مبنی بر همکاری با ایران اظهار نگرانی شد و در خاتمه ، استدعای عاجزانه شخص عبدالمالک مبنی بر کمک مالی به عرض رسانده شد .

و اما دوستان وهابی قول دادند تا تمام تلاش خود را برای موارد ذیل بکار گیرند :

رایزنی با وهابیون شاغل در بدنه ارتش و قوه قضائیه پاکستان برای عدم استرداد چند تن از اشرار فراری بلوچ از جمله عبدالحمید ریگی ( برادر عبدالمالک )

تلاش برای احیای دوباره جندالله و جذب نیروی جدید از طلبه های مدارس دینی پاکستان که اکثرا" غیر ایرانی میباشند.

جذب کمک مالی و تسلیحاتی برای جندالله و تجهیز این گروهک به سلاح نیمه سنگین و بمب های کنترل از راه دور .

اختصاص مبلغی بیش از آنچه که فعلا" هست بعنوان دستمزد به نفرات گروهک .

تلاش برای حمایت معنوی و ایدئولوژیک از سوی دیگر گروههای تروریستی مثل پژاک ، که البته گروهک تروریستی پژاک به هیچ عنوان این گروه را به رسمیت نمیشناسد ( خودمونی بگم که داخل آدم حساب نمیکند )

و در خاتمه، گسترش بیش از پیش تفکر وهابیت در مدارس دینی استان سیستان و بلوچستان با کمک عوامل داخل کشور مثل همین مولوی ابو عمار خودمون و ...................

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد