پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

گفتگویی شیعه – سنی در مکه

"کنفرانس بین المللی گفتگوی مذاهب اسلامی" از صبح فردا چهارشنبه (4/6/2008) فعالیت خود را با حضور دهها روحانی، اندیشمند و چهره اسلامی در شهر مکه مکرمه آغاز خواهد کرد.

به گزارش شیعه آنلاین، در همین راستا "عبدالله ترکی" دبیر کل "مجمع جهان اسلام" که برگزار کننده این کنفرانس است اعلام کرد: برخی افراد فکر می کنند مذاهب و ادیان مختلف باید در این کنفرانس با هدف نزدیکتر شدن به یکدیگر از اصول و عقاید خود عقب نشینی و تنازل کنند در حالیکه به هیچ وجه چنین مسأله ای و هدفی در این کنفرانس دنبال نمی شود.

 


"عبدالله ترکی" در ادامه افزود: ما در این کنفرانس فقط بر مشترکات انسانی تکیه خواهیم کرد و از این طریق در پی نزدیکتر شدن هستیم. در این کنفرانس به شبهات موجود که از سوی برخی افراد مطرح می شود نیز پاسخ و حقایق را برای آنان آشکار خواهیم کرد.


 


گفتنی است برخی مفتیان و علمای دینی عربستان سعودی طی چند روز گذشته مخالفت شدید خود با برگزاری چنین کنفرانسی را اعلام کرده بودند. در همین راستا نیز 20 تن از چهره های دینی سرشناس این کشور با صدور بیانیه ای مشترک به شدت عقاید شیعیان اهل بیت(ع) را مورد حمله و انتقاد قرار دادند. از جمله امضا کنندگان این بیانیه می توان شیخ "عبدالرحمن الجبرین"، شیخ "عبدالرحمن البراک"، شیخ "عبدالله بن حمود التویجری"، شیخ "ناصر العمر" و غیره را نام برد.


 


شایان ذکر است آیت الله "هاشمی رفسنجانی" رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس دو روزه حضور یافته است.


 


از دیگر چهره های سرشناس حاضر در این کنفرانس، "محمدعلی تسخیری" رئیس "مجمع تقریب مذاهب اسلامی" کشورمان، "عزالدین ابراهیم" مشاور دینی رئیس دولت امارات متحده عربی و غیره هستند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد