پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

قطعنامه شورای امنیت علیه تجاوز جنسی

شورای امنیت سازمان ملل با بیان اینکه تجاوز جنسی دیگر محصول جانبی جنگ نیست و به یک تاکتیک نظامی تبدیل شده است، از دولت‌های درگیر درخواست کرد تا به خشونت علیه زنان خاتمه دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه آمریکا، به شورای امنیت سازمان ملل گفت: جهان هم اکنون به این امر پی برده است که خشونت‌های جنسی در خلال جنگ‌ها از قربانیان فردی فراتر رفته است تا به ثبات و امنیت کشور‌ها صدمه وارد کند.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل، خطاب به 15 کشور عضو شورای امنیت گفت: این مشکل در برخی جوامع که در تلاش برای رهایی از درگیری‌ها هستند به ابعاد همه جانبه و وحشتناکی رسیده است. ادامه مطلب ...

ریگی خواستار آزادی اشرار زندانی شده است

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباس محتاج معاون امنیتی وزارت کشور که امروز پس از شرکت در جلسه‌ هیئت وزیران در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، از ارسال بیانیه‌ای از سوی عبدالمالک ریگی سرکرده اشرار سیستان و بلوچستان خبر داد.
محتاج گفت: در این بیانیه تهدید‌آمیز، وی خواستار آزادی مجرمینی شده است که به حکم دادگاه در زندان هستند.
معاون امنیتی وزارت کشور تاکید کرد: پاسخ ما به ریگی مثبت نبوده و در روزهای گذشته دو گروه از اشرار که با ریگی همکاری داشتند را دستگیر کرده‌ایم. ادامه مطلب ...

بهایی که یک بانوی محجبه پرداخت

" نورا جانان" بانوی محجبه‌ای است که اخیرا در یکی از کانال های تلویزیونی ترکیه با بیان جمله :«اگر بلایی بر سرم نیاورند می گویم امام خمینی (ره) را دوست دارم،اما آتا تورک را دوست ندارم» محافل لاییک این کشور را شدیدا به خشم آورده است.
به گزارش فارس پایگاه خبری «اپک خبر» ترکیه طی گزارشی تفصیلی به پیشینه این زن پرداخت.

*نورای جانان بزیرگان کیست؟
رسانه‌های ترکیه در ابتدا ادعا می‌کردند خانم «نورای جانان بزیرگان » دانشجویی است که به سبب حفظ حجابش دچار مشکل شده است اما اگر کمی به عقب بازگردیم به نکات حائز اهمیت دیگری نیز برخورد خواهیم کرد.

خانم بزیرگان زمانی به اتهام «اخلال در مسیر آموزش» ، با مداخله پلیس از دانشگاه اخراج شده و سپس در دادگاه به 6 ماه حبس محکوم شد. خانم «نورای جانان بزیرگان» در جریان مداخله پلیس ، به سبب ضرب و شتم ماموران دچار سقط جنین شده و در ادامه ماجرا به کانادا پناهنده شد. او اولین زنی است که در ترکیه به سبب حفظ پوشش اسلامی محکوم به حبس قطعی شده است. ادامه مطلب ...

آتش‌بس حماس و اسرائیل قطعی شد

وزارت دفاع اسرائیل روز چهارشنبه تایید کرد که آتش بس میان اسرائیل و گروه اسلام گرای حماس، به پیشنهاد مصر، از روز پنج شنبه به اجرا گذاشته خواهد شد.

وزارت امور خارجه سوریه نیز اعلام کرده است که از این آتش بس حمایت می کند و این کشور نیز آماده دور جدیدی از مذاکات صلح با اسرائیل است.

مصر و حماس، خبر این آتش بس را روز سه شنبه ۲۸ خرداد ماه اعلام کرده بودند ولی اسرائیل تا روز چهارشنبه از تائید این خبری خودداری کرده بود.

عاموس گیلاد، یکی از مقامات وزارت دفاع اسرائیل، به رادیوی دولتی اسرائیل در مورد آتش بس بین این رژیم و حماس گفت: « این یک قرارداد صلح نیست.»

عاموس گیلاد روز سه شنبه آخرین دور مذاکرات را با مقامات مصری در مورد چگونگی بر قراری این آتش بس انجام داد.

اهود باراک، وزیر دفاع اسرائیل نیز روز سه شنبه گفت: «ما تمام سعی خود را می کنیم تا این آتش بس شانس موفقیت داشته باشد.»

او افزود: «ولی این دشوار است که حدس بزنیم این آتش بس تا چه مدت دوام می آورد و مشکل در به اجرا در آوردن آن است ولی ما تمام سعی خود را می کنیم.»

سامی ابوزهری، یکی از مقام های ارشد حماس نیز در مورد این قرار داد آتش بس به خبرگزاری رویترز گفت: «هر دو طرف یعنی فلسطینی ها و اسرائیلی ها باید به این آتش بس پایدار بمانند.»

وی افزود: «ما در جنبش حماس، خود را به ساعت صفری که برادران مصری مان برای آغاز آتش بس پیشنهاد کرده اند متعهد می دانیم. اما پیش از آن زمان، به هر تعرضی از سوی اسرائیل با قاطعیت پاسخ می دهیم. البته حملات و تعرضاتی که اسرائیل امروز انجام داد، به ما اطمینان می دهد که در اسرائیل عده ای هستند که قصد دارند این تلاش مصر را برهم بزنند.»

اسماعیل هنیه، از رهبران ارشد حماس نیز روز سه شنبه گفت، گروه وی معتقد است که این آتش بس می تواند موجب بهبود شرایط زندگی یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی باشد که در نوار غزه زندگی می کنند.

مقامات اسرائیلی و فلسطینی اعلام کردند که آتش بس موجب می شود دولت اسرائیل که به طور تدریجی محاصره نوار غزه را پایان دهد.

اسرائیل حدود یک سال پیش، زمانی که حماس نوار غزه را به کنترل خود درآورد و نیروهای دولت محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را از این منطقه بیرون کرد، نوار غزه را محاصره کرد.

اخراج تروریست های مجاهدین خلق، بحث داغ پارلمان عراق

امروز پارلمان عراق به بحث اخراج تروریست های مجاهدین خلق از خاک عراق پرداخت که اظهارات نمایندگان برجسته این پارلمان مشخص کرد، اجماع ملی علیه این گروهک تروریستی در میان نمایندگان ملت عراق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این جلسه نمایندگان ارشد طیف های قدرتمند حکومت عراق نظیر "کردها"، حزب "الدعوه"، جبهه توافق و العراقیه و "مجلس اعلی" بر ضرورت اخراج این گروهک تروریستی و خلاصی مردم عراق از شرارت های آنها تاکید کردند.

"محمود عثمان" رییس فراکسیون کردها این گونه استدلال کرد که، موضوع "مجاهدین خلق" به اختلاف ایران و آمریکا مربوط می شود و دولت عراق باید با اخراج آنها این قضیه را به خود آن دو کشور واگذار کند، سعد البرزنجی از همبستگی کردستان عراق نیز گفت: این گروهک در دوران حاکمیت رژیم بعث ، مرتکب جنایات گسترده ای علیه شهروندان عراق شدند و ملت کردستان جرایم آنها را به خاطر دارند.

همچنین علی الادیب شخص دوم حزب الدعوه که نوری المالکی نیز عضو آن است در کنار "جلال الدین سریر" از نمایندگان مجلس اعلی و "هادی العامری" رییس سازمان "بدر" با اشاره به سابقه تروریستی این گروه بر اخراج اعضای باقیمانده آن تاکید کرد.

بنابراین گزارش، تنها بحث باقیمانده که چهره هایی نظیر "زافر الانی" نماینده جبهه "حوار الاوطنی" به آن اشاره می کرده اند ضرورت تحقیق در خصوص سوابق این گروه بود و این ها در حالیست که به رغم فضا سازی های دروغین مجاهدین خلق در روز گذشته، هیچ نماینده عراقی حاضر به دفاع از آن ها در جلسه پارلمان نشد.

گفتنی است، دست گروهک مجاهدین خلق، علاوه بر مردم بی گناه ایران به خون هزاران نفر از مردم عراق به خصوص در جریان انتفاضه سال 1991 و ماجرای انفال در کردستان آلوده است.

انتظار می رود، با این وضعیت، تکلیف این گروه تروریستی در صورت عدم دخالت آمریکا یکسره شده و اعضای باقیمانده مجاهدین خلق هر چه زودتر از کشور عراق اخراج شوند.

تعهد بیشتر دختران به مذهب و خانواده

نتایج یک پژوهش نشان می دهد در مقایسه گروه دختران و پسران، گروه دختران در حوزه هاى مذهب و خانواده نسبت به پسران در بعد تعهد و در حوزه های دوستی ( رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى) در بعد جستجوگرى نمرات بیشتری بدست آورده اند.

به گزارش برنا، نتایج یک پژوهش که در دانشگاه شیراز انجام شده است، نشان می دهد در مقایسه گروه دختران و پسران، گروه دختران در حوزه هاى مذهب و خانواده در بعد تعهد و در حوزه های دوستی ( رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى) در بعد جستجوگرى نمرات بیشتری بدست آورده اند.

لادن هاشمی در پایان نامه خود با عنوان "بررسی تحولی ابعاد وضعیت هویت نوجوانان و جوانان 24-12 سال ایرانی از دیدگاه مارسیا" نتیجه گیری کرده است که گروه 18- 15 ساله ها در حوزه رابطه با جنس مخالف در همین بعد نمرات بالاترى از گروه 14-12 ساله ها بدست آورده اند.

همچنین گروه 24-19 ساله ها در حوزه ارزش های شخصى نسبت به گروه 14-12 ساله ها نمرات بیشترى را کسب کرده اند.

نتایج حاصله نشان داد که گروه سنى 18-15 ساله ها در حوزه های شغل و سیاست در حد تعهد نمرات بالاتری نسبت به گروه 24-19 ساله ها بدست آورده‌اند.

در بعد جستجوگری در حوزه شغل و سیاست تفاوت گروه 14-12 ساله ها و 24-19 ساله ها، به نفع گروه جوانتر معنا دار بود. در حوزه نقش جنسى نیز تفاوت گروه 18-15 ساله ها به 24-19 ساله ها به نفع جوانترها معنادار بود.

این پژوهش که در مقطع کارشناسی ارشد به راهنمایی استاد مرتضی لطیفیان انجام شده است، نشان می دهد با مقایسه دانشجویان علوم انسانى و غیر علوم انسانى، دانشجویان علوم انسانى در بعد تعهد در حوزه هاى شغل، سیاست و ارزش هاى شخصى نمرات بالاتری دارند و دانشجویان غیرعلوم انسانى در حوزه های شغل، دوستى، رابطه با جنس مخالف و نقش جنسى در بعد جستجوگرى نمرات بالاترى داشتند.

برای انجام این پژوهش 370 نفر از دانش آموزان، دانشجویان دختر و پسر ناحیه دو شهر شیراز و دانشجویان دانشگاه شیراز به صورت تصادفى انتخاب شدند و براساس پرسشنامه ‏‎EIPQ‎‏ مورد ارزیابى قرار گرفتند.این یرسشنامه دو عامل جستجوگرى و تعهد را مورد سنجش قرار داده است.

پدیده نوجوانى از دیرباز با این مساله اساسى همراه بوده است که نوجوان از خود مى پرسد "من کیستم؟" بنابراین جستجوی پاسخ این پرسش را "جستجوی هویت" مى نامند که ممکن است چندین سال به طول انجامد.

جیش العمر اعلام موجودیت کرد...

به گزارش شیعه نیوز به نقل از شیعه آنلاین، اخیرا شبنامه ای با امضای گروهی که خود را "جیش العمر" می نامند در شهرستان "خواف" پخش شده که به مقاومت کنندگان در قبال خواسته های این گروه هشدار و آنها را به ترور و عملیات انتحاری تهدید نموده است.

نویسندگان شبنامه مذکور از یک مسوول محلی حمایت شدیدی کرده و وی را که اهل سنت است به سخنرانی و ابراز عقیده بر علیه تشیع دعوت کرده است.

در این شب نامه آمده است: جناب آقای ... آزادانه عقاید خود را بیان کنید و از هیچ چیز نترسید که ما با شما هستیم و در صورت مشاهده کوچکترین مخالفت هر کس که باشد از خرد و کلان ترور شخصیت و فیزیکی وانتحاری خواهیم کرد، "از شما اشاره کردن از ما به سر دویدن و جان فدا کردن".

در این شبنامه گروه مذکور خواستار تغییر کتب درسی براساس عقاید اهل سنت، منصوب کردن استاندار و مسوولان سنی مذهب در این منطقه شده اند.

آنها از نماینده خود خواسته اند تا برای استخدام جوانانشان در دستگاهای دولتی تلاش و پستهای کلیدی را به همفکران خود بسپارد.

گروه مذکور در شبنامه خود هفته وحدت را به تمسخر گرفته و برای جمعیت 40 درصدی شیعیان این شهرستان تعیین تکلیف کرده اند که اجازه برگزاری مراسم عزاداری عاشورا و تاسوعا را نخواهند داد.

در متن این شبنامه به هشت خواسته توجه جدی شده و مقاومت کنندگان در برابر این خواسته ها به مرگ تهدید شده اند.

این بندها شامل:

1- با توجه به جمعیت 95 درصدی اهل سنت، فرماندار، روسای آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی، جهاد کشاورزی، بیمارستان و ... باید سنی مذهب باشد و در صورت مخالفت با هماهنگی سایر نمایندگان اهل سنت کشور تصمیم به استیضاح وزیر مربوطه نمایند.

2- در اکثر ادارات پستهای کلیدی از جمله حراست ها در اختیار اهل سنت باشد.

3- در نیروی انتظامی پستهایی چون اطلاعات، مخابرات، حفاظت از نیروهای اهل سنت مثبت باشد و علمای اهل سنت در قسمت عقیدتی سیاسی به خدمت مشغول باشند.


4- علمای اهل سنت مانند شیوخ شیعه بدون هیچگونه مانعی در مدارس سخنرانی و عقاید اهل سنت را بیان نمایند.

5- هر تغییر یا تحولی در هر اداره ای با هماهنگی نماینده و حوزه علمیه احناف باشد.

6- از تجمع و راهپیمایی بی اساس و مسخره بعد از ظهر تاسوعا و غروب عاشورا در شهر "خواف" جلوگیری شود.

7- آزاد بودن جماعات تبلیغی در سطح شهرستان و کشور و خارج از کشور.

8- استخدام جوانان اهل سنت اعم از پسر و دختر در تمام ادارات دولتی.


گفتنی است این تندروی ها در برخی مناطق کشور اخیرا دیده شده و به نظر می رسد حربه ای برای ایجاد درگیری و تفرقه میان جوانان شیعه و سنی باشد.


نقش علمای دو مذهب بزرگ اسلامی در چنین مواردی حساس و موضع گیری صریح و بموقع ایشان می تواند این حربه ها را در نطفه خفه کند.

توصیه جریان المستقبل به اهل‌سنت برای تحریم مراکز اقتصادی شیعیان

در بخشی از این بیانیه که حاوی عبارات توهین‌آمیزی به شیعیان، حزب‌الله، جنبش امل و رهبران آن است، آمده: «ما در شرایط مقاومت در برابر این گروه‌ها قرار داریم و راه‌هایی برای این مقاومت داریم که از جمله آنها موارد زیر ذکر می‌شود:

1) قطع رابطه اقتصادی با این گروه‌ها و اخراج هواداران آنها از موسسات سنی از قبیل موسسه حریری.

2) عدم خرید و فروش و معامله تجاری با آنها.

3) قطع روابط اجتماعی با آنها به گونه‌ای که احساس منزوی بودن بکنند.

4) عدم برخورد دوستانه با شیعیان در صورت مواجهه ناگزیر».

در ادامه این بیانیه فروشگاه‌ها، شرکت‌ها و موسساتی که صاحبان آنها از شیعیان هستند، ذکر شده و از اهل‌سنت خواسته شده تا در پاسخ به درگیری‌های ماه می گذشته، از هرگونه ارتباط با این موسسات خودداری کنند.

یک کاردینال در واتیکان: اسلام دنیا را جذب خود کرده است

پایگاه اطلاع رسانی المحیط روز یکشنبه به نقل از جان لوییس توران ، کاردینال و مسوول بخش روابط بین ادیان در واتیکان اعلام کرد: با اینکه هیچ دینی بر دین دیگر ارجحیت ندارد اما دین اسلام جذابیتی دارد که باعث جذب مردم جهان به این دین می‌شود.

 المحیط افزود: لوییس توران در ادامه با اشاره به وجود ادیان بزرگ آسیایی در کنار اسلام، تصریح کرد که دین اسلام از جایگاه و اهمیت بسزایی در جهان برخوردار است.

وی افزود: در آینده نزدیک به کشور هندوستان سفر خواهد کرد و پیامی را پیرامون برابری ادیان ارائه خواهد کرد.

کاردینال واتیکان در ادامه اظهار داشت: هدف اصلی از گفتگوی پیروان مذاهب مختلف، اثبات وجود ارزشهای مشترک میان آنها و تلاش برای تحقق این ارزشهاست کاردینال جان لوییس توران مقام رسمی ارشد واتیکان نیز چندی پیش پس از انجام گفتگوهای دینی با دانشمندان اسلامی در مصاحبه با یکی از روزنامه‌های رسمی به برتری مسلمانان در مناظرات دینی و مذهبی اعتراف کرده بود.

توران در سخنان خود ضمن تقدیر از طرح ابتکاری مسلمانان برای گفتگوی ادیان تصریح کرده بود: بحث کردن با مسلمانان در مورد مفاهیم دینی بسیار مشکل است زیرا آنان در اثبات ادعاهای خود از قرآن که کتاب منحصر به فرد الهی در همه قرون است، کمک می‌گیرند

القاعده مسئولیت انفجارهای هفته گذشته الجزایر را بر عهده گرفت

شبکه القاعده در کشورهای مغرب اسلامی با صدور بیانیه ای اینترنتی مسئولیت دو انفجار در الجزایر را برعهده گرفت.
به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره
این انفجارها اوایل هفته گذشته در شهر بنی عمران در شرق پایتخت الجزایر روی داد و بر اثر آن یک مهندس فرانسوی و راننده الجزایری آن کشته شدند.
در همین حال مقامات الجزایری تدابیر شدیدی برای حمایت از اتباع خارجی اتخاذ کرده اند.
نشریه الخبر الجزایر از تشدید تدابیر امنیتی در بسیاری از شهرهایی که القاعده در آنها حضور دارد خبر داد.

برگزاری نمازهای وحدت گامی برای ریشه‌کن شدن فتنه‌های مذهبی است

حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن صفار خطیب جمعه قطیف عربستان طی خطبه‌های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حضور جمع کثیری از شیعیان و گروهی از اهل‌تسنن برگزار شد وحدت را عامل قدرتمند شدن اسلام توصیف کرد و گفت: وحدت عاملی اصلی قدرت و پایداری اسلام است.

وی حضور افراد افراطی و فتنه‌گر در جامعه اسلامی را به میکروبی خطرناک تشبیه کرد و افزود: عناصر افراطی و فتنه‌گر در جامعه اسلامی مانند میکروبی آلوده همه طایفه ها را مریض و بیمار می کنند بطوریکه پس از گذشت زمانی اندک تمام جامعه از حالت عادی خارج خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین صفار با اشاره به دلایل بروز افراطی‌گرایی و تعصب‌های بی‌جا اظهار داشت: بی‌فرهنگی، فهم نادرست دین، مصلحت‌گرایی و پیروی از دشمنان اسلام عوامل اصلی فتنه و افراطی‌گری است.

خطیب جمعه قطیف، تمسک به عقل را موجب پرهیز از افراطی‌گری دانست و تصریح کرد: عقل انسان معیار دقیقی است که می‌توان در پناه آن به نیکی‌ها روی آورد و از فتنه و افراطی‌گری پرهیز کرد.

وی حضور اقشار مختلف اهل‌تسنن در نماز جمعه شیعیان را ستود و ابراز امیدواری کرد که اینگونه اقدامات گامی اساسی برای ریشه‌کن کردن فتنه‌های مذهبی در جامعه عربستان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، عبادت را به چهار نوع تقسیم کرد و خاطرنشان ساخت: عبادت خالصانه، عبادت همراه با ریاء، عبادتی که از عادت انجام گیرد و عبادت همراه با ارتکاب معصیت انواع مختلف عبادت هستند که انسان باید بهترین آن یعنی عبادت خالصانه را انتخاب کند و آن را تمرین کند.

این عالم شیعه بر لزوم حساب نفس تأکید کرد و گفت: باید همیشه خود را در معرض حساب قرار دهیم و برای حساب نهایی که روز رستاخیز است آماده شویم.

اعتراف اسرائیل‌ به‌ ناکارآمدی‌ حملات ‌در‌ برابر‌ مقاومت

"دانی یاتوم" نماینده پارلمان رژیم صهیونیستی (کنیست) افزود: حملات و ضربه‌های سنگین نمی‌تواند مبارزان فلسطینی را از پای در آورد.

"یاتوم" در ادامه گفت: عملیات در منطقه نوار غزه که به لحاظ اقتصادی فلج شده است باید بدون وقفه ادامه داشته باشد تا به جنبش حماس حتی اجازه نفس کشیدن را هم ندهد.

وی همچنین افزود: استراتژی حمله یا اعمال ضربات سنگین نیز نقاط ضعف خاص خود را دارد.

"یاتوم" همچنین با ابراز نگرانی از عدم توانایی رژیم صهیونیستی در جلوگیری از شلیک موشک‌های مقاومت به افزایش شلیک موشک‌های فلسطینی به مواضع صهیونیستی اشاره کرد و گفت: پیشروی به غزه با پشتیبانی هزاران نظامی نیز نمی‌تواند مانع از شلیک موشک‌های "قسام" فلسطینی شود.

"اوتنیل شنیلر" عضو پارلمان و از اعضای حزب کادیما نیز در این‌باره با اعتراف به عدم کارآیی محاصره یکساله غزه که از سوی رژیم صهیونیستی تحمیل شده است گفت: محاصره اقتصادی علیه فلسطینی‌های ساکن نوار غزه ثابت کرد که اینگونه اقدامات بی‌اثر بوده است.

وی در ادامه افزود: ما سال گذشته زمانی که متوجه شدیم حماس سیاست خود را تغییر خواهد داد دچار اشتباه شدیم.

پلیس ایتالیا مانع ادای نماز جمعه نمازگزاران شد

در پی پیروزی «ماریو بورجیتسیو»، یکی از رهبران حزب افراطی "عصبه شمال" ایتالیا در انتخابات اخیر این کشور، پلیس شهر تریفیزیو ایتالیا روز گذشته 25 خرداد از ادای نماز نمازگزاران در یک پارکینگ خودرو ممانعت کرد.

پلیس شهر از صبح زود با محاصره پارکینگ از ورود مسلمانان به این مکان جلوگیری کرد.

این در حالی است که پلیس ایتالیا طی هفته‌های گذشته نمازگزاران را از ادای نماز در تنها نمازخانه کوچک شهر نیز منع کرده بود.

این محدودیت باعث شد تا نمازگزاران با همراهی برخی فعالان سیاسی اقدام به ادای نماز در پارکینگ "سان لیبرالی" کنند.

پلیس شهر به این بهانه که اقدام آنها با مصوبه شهرداری وابسته به حزب عصبه شمال منافات دارد، مانع ادای نماز مسلمانان شد.

پلیس شهر هفته گذشته نیز تعدادی از نمازگزاران را که پیاده‌رو را برای ادای نماز فرش کرده بودند جریمه نقدی کرد و سجاده‌های آنها را به اتهام اینکه زمین عمومی را اشغال کرده است، مصادره کرد.

بنابر گزارش مفکره الاسلام، پلیس شهر اعلام کرد: در صورت چهار بار اخطار به نمازگزاران، جریمه نقدی آنها را به یک هزار یورو افزایش خواهد داد.

گفتنی است، ماریو بورجیتسیو، یکی از رهبران حزب عصبه شمال ایتالیا پس از پیروزی در انتخابات اخیر ایتالیا گفته بود که مانع رشد اسلام و مسلمانان خواهد شد و مدعی شد که اروپا باید از وجود مسلمانان پاکسازی شود.

سازمان ملل متحد قطعنامه عدم اهانت به اسلام را تصویب کرد

سازمان ملل متحد در راستای اهانت های مکرر به دین حنیف اسلام از سوی غرب قطعنامه‌ای را مبنی بر عدم اهانت به دین اسلام و پیامبر اکرم(ص) و عدم تخریب هر شخصیت یا سنت و روشی صادر کرد این تصمیم تاریخی بیانگر ارتباط نداشتن تروریسم و دین اسلام است.

در بخشی از این قطعنامه تمامی کشورها می‌بایست در چارچوب سیستم قانونی و قانون اساسی خود تضمین‌هایی را برای جلوگیری از ارتکاب اعمال انزجارطلبانه، تبعیض‌نژادی، ایجاد خوف و ترس و تخریب چهره ادیان قرار دهند.

در همین راستا پارلمان کویت در بیانیه‌ای با استقبال از صدور این قطعنامه اعلام کرد: صدور اینگونه قطعنامه‌های مهم یکی از اهداف پارلمان کویت بود که از دو سال پیش برای تصویب آن تلاش کرده بود.

بنابر گزارش نسیج، این بیانیه می‌افزاید: پارلمان کویت سال گذشته به جمع‌آوری نظرات و آرای پارلمان منطقه خاورمیانه در زمینه اهانت به دین اسلام پرداخت تا این نظرات را به نام مجموعه پارلمان‌های اسلامی در نشست اتحادیه بین‌المللی پارلمان‌ها که در بالی اندونزی در ماه آوریل سال گذشته برگزار شود، ارایه دهد.

همچنین در این بیانیه آمده است: این اتحادیه در آن زمان پیشنهادی را به سازمان ملل ارایه داد و در آن خواستار صدور قانون بین‌المللی برای جلوگیری از حمله به ادیان آسمانی و شخصیت‌های دینی شده بود، سپس پارلمان کویت تلاش‌های خود را تا زمان صدور قطعنامه موردنظر در شورای حقوق‌بشر وابسته به سازمان ملل متحد ادامه داد.

باراک: حزب‌الله 42 هزار موشک در اختیار دارد

باراک در جریان سخنرانی خود در مقر حزب کار به ریاست خود در تل‌آویو گفت: «حزب‌الله در نتیجه حمله به لبنان در سال 1982 تشکیل شد. ایهود اولمرت این بار تصمیم‌گیری کرده و با حمایت نیز مواجه شد ولی اولمرت اهدافی را برای خود تعیین کرد که قابل دستیابی نبودند».

باراک از تصمیم خود مبنی بر عقب‌نشینی از جنوب لبنان در سال 2000 دفاع کرده و گفت: «من از این تصمیم احساس افتخار می‌کند. هر کسی که فکر می‌کند حزب‌الله به دلیل عقب‌نشینی اسراییل از جنوب لبنان قوی شد باید بداند که در اشتباه است».

وی افزود: «حزب‌الله در واقع هنگامی تاسیس شد که ما در لبنان حضور داشتیم. این حزب امروز بیش از 42 هزار موشک در اختیار دارد که این موشک‌ها می‌توانند مناطقی چون یروهام و دیمونا را نیز هدف قرار دهند. ما این موضوع را از نتایج تصویب قطعنامه 1701 شورای امنیت می‌دانیم».

نماز جمعه مشترک شیعیان و اهل‌تسنن عربستان در قطیف

اهل‌تسنن قطیف عربستان در اقدامی بی‌سابقه با هدف ترویج و استحکام وحدت در نماز جمعه شیعیان این شهر حضور یافتند و نماز عبادی سیاسی جمعه را همراه با شیعیان برگزار کردند.

اهل‌تسنن قطیف هدف خود از شرکت در نماز جمعه شیعیان که توسط حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ حسن صفار برگزار شد عملی کردن نتایج کنفرانس مکه، اعتراض به بیانیه 22 عالم سلفی‌گرا و افراطی مبنی بر ایجاد دشمنی بین مذاهب و استحکام وحدت ملی و مذهبی عنوان کردند.

آنها همچنین بر حضور در نماز جمعه شیعیان در هفته‌های آینده نیز تأکید کردند و خواستار حضور متقابل شیعیان در نماز جمعه اهل تسنن شدند.

آزادی امام جمعه فهرج و تبعه ژاپن

وزیر اطلاعات اعلام کرد: یک توریست تبعه ژاپن و امام جمعه فهرج که توسط قاچاقچیان و اشرار مسلح شرق کشور ربوده شده بودند، آزاد شدند.

به گزارش فارس، غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای وزیر اطلاعات در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: یک توریست تبعه ژاپنی که حدود 10 ماه پیش توسط قاچاقچیان مواد مخدر و اشرار مسلح شرق کشور ربوده و به پاکستان منتقل شده بود و اشرار در قبال آن از جمهوری اسلامی ایران درخواست آزادی عناصر زندانی خود در داخل کشور را داشتند، آزاد شد. متعاقب این اقدام تروریستی و به جهت اعمال فشار مضاعف بر مقامات ایران، دو ماه قبل نیز امام جمعه فهرج توسط همین اشرار به گروگان گرفته و به پاکستان انتقال داده شده بود.
وزیر اطلاعات افزود: با تلاش و اقدامات اطلاعاتی - عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات سیستان و بلوچستان و همکاری اعضای شورای تأمین استان به ویژه دستگاه قضایی، عناصر اصلی گروگان‌گیر دستگیر و اشرار متواری در پاکستان مجبور شدند تبعه ژاپنی و امام جمعه فهرج را آزاد کنند.
محسنی اژه‌ای همچنین بیان داشت: حمید ریگی برادر شرور مالک ریگی که از عناصر اصلی در جنایت‌های تاسوکی و دارزین بوده، پس از متواری و پنهان شدن در پاکستان، با تلاش پلیس پاکستان دستگیر و امروز شنبه 25/3/87 تحویل جمهوری اسلامی ایران شده است.

در این رابطه وزارتخانه‌های اطلاعات، کشور، امور خارجه و دستگاه قضایی در یک اقدام هماهنگ توانستند اقتدار و صلابت نظام اسلامی را به نمایش گذاشته و ضربه مهلکی بر گروهک تروریستی و شرور ریگی وارد آورند.

پاکستان برادر ریگی را به ایران تحویل داد

یک مقام آگاه گفت: با تلاش و پیگیری دستگاه های ذیربط در جمهوری اسلامی ایران، عبدالحمید ریگی صبح امروز از سوی مقام های کویته پاکستان تحویل مقام های ایرانی شد‏.‏

این مقام آگاه در گفتگو با فارس افزود‏:‏ عبدالحمید ریگی که از اشرار معروف منطقه و عامل کشتار مردم بی گناه در سیستان و بلوچستان است ، صبح امروز درفرودگاه اسلام آباد از سوی مقامات ایران تحویل گرفته شد و با یک فروند هواپیمای اختصاصی به سمت ایران انتقال داده شد.‏
وی اظهار داشت‏:‏ ریگی که طی سال گذشته در زندان کویته مرکز ایالت بلوچستان پاکستان زندانی بود به همراه ‏15‏ نفر دیگر تلاش داشتند با ارایه مدارک جعلی ، خود را از اتباع پاکستان معرفی کنند اما با تلاش سفارت ایران در اسلام آباد، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه به ایران تحویل داده شد‏.‏
این مقام آگاه افزود‏:‏ قرار بود وکلای عبدالحمید ریگی صبح امروز لایحه فرجام خواهی خود را به دادگاه عالی کویته و با هدف ممانعت از تحویل وی به ایران ارایه دهند اما قبل از آغاز به کار دادگاه ، ریگی به خاک کشورمان انتقال داده شد‏.‏

طبق توافق نامه امنیتی منعقد شده بین ایران و پاکستان، مقرر شده بود که پاکستان برخی از اعضای گروهک تروریستی جندالله به رهبری عبدالمالک ریگی از جمله عبدالحمید برادر وی را که در اختیار آن کشور هستند به ایران تحویل دهد.

آیت‌الله صافی: حوزه شبکه ماهواره‌ای ایجاد کند

آیت‌الله مقتدایی مدیر جدید حوزه علمیه قم، در اولین ملاقات رسمی خود با مراجع تقلید، با آیت‌الله صافی گلپایگانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله صافی گلپایگانی ضمن تبریک قبول این مسوولیت خطیر از سوی آیت‌الله مقتدایی گفت: توقعات امروز مردم از حوزه با زمان گذشته بسیار تفاوت کرده است و حوزه باید بتواند پاسخگوی نیازهای فکری و مذهبی مردم باشد.

وی با تأکید بر تبلیغ و ترویج معارف دین با استفاده از ابزارهای روز بیان داشت: حوزه باید خود را به تمام وسایل ارتباطی و رسانه‌ای دنیای امروز مجهز کند و با ایجاد یک شبکه‌ی ماهواره‌ای مستقل، دین مقدس اسلام را به زبان‌های زنده دنیا تبلیغ کند.

این مرجع تقلید با تأکید بر حفظ استقلال حوزه، ارتباط همیشگی علما و طلاب با مردم را از امتیازات حوزه خواند و افزود: مردم باید بدون هیچ مانعی با علما و روحانیون در ارتباط باشند و مشکلات خود را با آنها در میان گذارند و مسوولان امر نیز با برنامه‌ریزی‌ صحیح، زمینه حضور طلاب را در مناطق روستایی و شهری فراهم کنند.

صافی گلپایگانی، رمز موفقیت روحانیت را حضور در بین مردم دانست و اظهار داشت: روحانیت با حفظ شئونات و روش طلبگی و با قناعت و زندگی ساده‌ بدون تشریفات، وظیفه اصلی خویش را که همان هدایت و ارشاد است انجام دهد.

وی به گوشه‌ای دیگر از وظایف مدیریت حوزه علمیه اشاره کرد و افزود: حوزه باید با شناسایی نخبگان علمی، وسایل تعلیم و رفاه آنان را فراهم کند و در این راه به گونه‌ای برنامه‌ریزی کند که طلاب و فضلای حوزه علمیه جامعیت علمی کسب کنند.

صافی گلپایگانی در پایان بیان کرد: مسوولیت جدید شما بسیار سنگین است و اینجانب با توجه به سوابق بسیار خوب شما و حسن ظنی که همیشه به جنابعالی داشته‌ام امیدوارم بتوانید با درایت و تدبیر در خدمتگزاری به حوزه علمیه که صاحب اصلی آن حضرت بقیه الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستند به موفقیت‌های بزرگی نائل شوید و قلب آن وجود مقدس از شما خشنود شود.

در ابتدای این دیدار آیت‌الله مقتدایی، مدیر جدید حوزه علمیه قم گزارش مبسوطی از وضعیت کنونی حوزه علمیه قم و حوزه‌های شهرستان‌ها و برنامه‌ها و طرح‌های خود، در قالب مدیریت جدید، ارائه کرد.

تاکید یک مرجع‌تقلید بر چاره‌اندیشی برای تعطیلات

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: یکی از مشکلاتی که در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات وجود دارد تعطیلات زیاد است که باید چاره‌اندیشی شود.

به گزارش مرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار اعضای ستاد برگزاری مسابقه المپیاد طلاب حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید به حوزه‌های علمیه به عنوان سرمایه اصلی، اهمیت زیادی داده شود زیرا حوزه‌ها هستند که می‌توانند در آینده در اداره مملکت، سهم عظیمی داشته باشند.

وی افزود: در حوزه باید از افراد مستعد استفاده کرد و مشوق‌های خوبی برای طلاب در نظر گرفته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به هجوم دشمنان به مراکز پرجمعیت کشور خاطرنشان کرد: مراکز پرجمعیت کشور مورد هجوم شبهات و مفاسد اخلاقی است، باید ترتیبی اتخاذ شود که حوزه‌های علمیه به تناسب در مقیاس شبهات تقویت شوند و بتوانند از دیگران شبهه‌زدایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: شبهات مطرح شده چیز جدیدی نیست بلکه همان مسایل هزار سال پیش است که در لباس جدیدی آن را مطرح می‌کنند و باید به مسایل اخلاقی توجه شود و در این زمینه سرمایه‌گذاری زیادی شود چون دشمن به این نقطه زیاد توجه دارد.

مکارم شیرازی گفت: طلاب علاوه بر پرونده تحصیلی باید یک پرونده اخلاقی داشته باشند تا مسایل اخلاقی آنان زیر نظر قرار گیرد.

وی افزود: باید طلاب را از ابتدا با قلم و بیان آشنا کرد و فن نویسندگی به عنوان یک درس عمومی در حوزه اجرا شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: حوزه‌های شهرستان‌ها باید رابطه خود را با حوزه علمیه قم، تقویت کنند و از تجربیات و برنامه‌های این حوزه استفاده کنند و نباید کمیت را بر کیفیت مقدم داشت.

مکارم شیرازی گفت: باید در انتخاب واژه‌ها و کلمه‌ها دقت شود و حوزه در واژه‌های دانشگاهی هضم نشود و بیشتر از واژه‌های حوزوی استفاده شود.

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام علم الهدی دبیر المپیاد علمای طلاب حوزه‌های علمیه با ارائه گزارشی از برگزاری این المپیاد گفت: طرحی برای تأسیس حوزه‌های علمیه نخبگان در دست اقدام است.

وی افزود: این مسابقه سراسری در چهار مقطع پایه‌های 10،8،6،3حوزه برگزارخواهد شد که طلاب دریافت‌ها و بحث‌های علمی حوزوی خود را در یک رقابت سراسری نشان خواهند داد.