پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

اخراج تروریست های مجاهدین خلق، بحث داغ پارلمان عراق

امروز پارلمان عراق به بحث اخراج تروریست های مجاهدین خلق از خاک عراق پرداخت که اظهارات نمایندگان برجسته این پارلمان مشخص کرد، اجماع ملی علیه این گروهک تروریستی در میان نمایندگان ملت عراق وجود دارد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، در این جلسه نمایندگان ارشد طیف های قدرتمند حکومت عراق نظیر "کردها"، حزب "الدعوه"، جبهه توافق و العراقیه و "مجلس اعلی" بر ضرورت اخراج این گروهک تروریستی و خلاصی مردم عراق از شرارت های آنها تاکید کردند.

"محمود عثمان" رییس فراکسیون کردها این گونه استدلال کرد که، موضوع "مجاهدین خلق" به اختلاف ایران و آمریکا مربوط می شود و دولت عراق باید با اخراج آنها این قضیه را به خود آن دو کشور واگذار کند، سعد البرزنجی از همبستگی کردستان عراق نیز گفت: این گروهک در دوران حاکمیت رژیم بعث ، مرتکب جنایات گسترده ای علیه شهروندان عراق شدند و ملت کردستان جرایم آنها را به خاطر دارند.

همچنین علی الادیب شخص دوم حزب الدعوه که نوری المالکی نیز عضو آن است در کنار "جلال الدین سریر" از نمایندگان مجلس اعلی و "هادی العامری" رییس سازمان "بدر" با اشاره به سابقه تروریستی این گروه بر اخراج اعضای باقیمانده آن تاکید کرد.

بنابراین گزارش، تنها بحث باقیمانده که چهره هایی نظیر "زافر الانی" نماینده جبهه "حوار الاوطنی" به آن اشاره می کرده اند ضرورت تحقیق در خصوص سوابق این گروه بود و این ها در حالیست که به رغم فضا سازی های دروغین مجاهدین خلق در روز گذشته، هیچ نماینده عراقی حاضر به دفاع از آن ها در جلسه پارلمان نشد.

گفتنی است، دست گروهک مجاهدین خلق، علاوه بر مردم بی گناه ایران به خون هزاران نفر از مردم عراق به خصوص در جریان انتفاضه سال 1991 و ماجرای انفال در کردستان آلوده است.

انتظار می رود، با این وضعیت، تکلیف این گروه تروریستی در صورت عدم دخالت آمریکا یکسره شده و اعضای باقیمانده مجاهدین خلق هر چه زودتر از کشور عراق اخراج شوند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد