پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

ظهور خوانندگان یهودی در یمن

منابع آگاه از یمن اعلام کردند به تازگی نوارهای ترانه خوانندگان یمنی یهودی تبار در بازارهای این کشور به تعداد زیادی مشاهده می شود و به شدت مورد استقبال جوانان قرار گرفته است.

به گزارش شیعه آنلاین، این منابع آگاه در ادامه افزودند: علی رغم به وجود آمدن جنجال سیاسی و هنری اما اینگونه نوارهای ترانه فروش فوق العاده ای طی مدت کمی که به بازارهای یمنی آمده، داشته است.

 

این منابع در ادامه گفتند: سیاستمداران و هنرمندان یمنی ورود اینگونه نوارها به بازارهای یمنی را "تهاجم فرهنگی" خواندند زیرا این خوانندگان یمنی یهودی تبار در حال حاضر در سرزمین های اشغالی زندگی می کنند و دارای گذرنامه های "اسرائیلی" هستند.


در همین راستا اداره کالاها در وزارت فرهنگ یمن از فروش این نوع نوارهای ترانه هشدار داد و آنرا "ممنوع" خواند و گفت: این نوع ترانه ها به مثابه "دزدی ترانه" از خوانندگان یمنی است.


در همین حال یک مقام مسوول در وزارت فرهنگ یمن اعلام کرد: این وزارتخانه در آینده ای نزدیک بازرسی از فروشگاههای نوارفروشی برای جمع آوری اینگونه نوارها را آغاز خواهد کرد زیرا این ترانه ها حقوق فکری و میراث خوانندگان یمنی را زیر سؤال برده و به "هنر اسرائیلی" نزدیک تر است.


این مقام مسوول در ادامه افزود: با ورود هرگونه نوارهای ترانه به بازار، پس از گرفتن مجوز از وزارت فرهنگ یمنی، مخالف نیستیم.


این در حالیست که جوانان یمنی معتقدند به دلیل زیبا و جدید بودن سبک این خوانندگان، مورد استقبال شدید قرار گرفته است. این جوانان همچنین می گویند: این خوانندگان به دلیل آنکه یمنی تبار هستند، حق خوانندگی برای ما را دارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد