پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

عزاداری حضرت زهرا (س) و حضور بانوان شیعه در

قضیه از این قرار بود که «آیةالله هاشمی رفسنجانی» و هیأت همراه، در شب شهادت، برای زیارت حضرت فاطمه زهرا (س) و ائمه‌ی بقیع (ع) به طرف این مقبره حرکت می‌کنند.

وی در فاصله‌ی حرم پیامبر (ص) و قبرستان بقیع، با استقبال پرشور زائران حرم نبوی قرار گرفت و با همراهی و مشایعت آنان و همچنین سردادن شعارهایی همچون «صل علی محمد، یاور رهبر آمد» روبرو شد.

سپس هنگامی که رئیس مجلس خبرگان و هیأت همراه برای زیارت قبور وارد بقیع می‌شوند، مأموران امنیتی از حضور دیگر مردان و زنان ایرانی و شیعه که در کنار پله‌های بقیع به انتظار نشسته بودند، جلوگیری کردند. در این لحظه، آیةالله هاشمی رفسنجانی اظهار می‌کند که در صورت ندادن مجوز به این زائران، هیأت ایرانی نیز وارد بقیع نخواهد شد. در نتیجه مأموران مجبور می‌شوند به آنان اجازه داده و حتی بانوان ایرانی که صرفا اجازه دیدن قبور بقیع از بالای پله‌ها را می‌یابند، به داخل این مزار نورانی راه یافتند.

همچنین مداحان در سالروز شهادت دخت گرامی پیامبر اکرم(ص) به مرثیه‌سرایی پرداختند و در مکان مقدسی که همواره پلیس سعودی و مأموران امر به معروف، مانع گریه زوار ایرانی و شیعه می‌شوند، عزاداری مختصری انجام شد.

گفتنی است، سعودی‌ها چند سال پیش، پس از مشاهده برخی اقدامات از سوی زوار زن ایرانی از جمله جمع کردن خاک از بقیع، آنان را حتی از حضور در پشت پله‌های بقیع محروم کردند که پس از رایزنی دو سال پیش آیةالله هاشمی رفسنجانی با ملک عبدالله، زوار زن ایرانی نیز اجازه یافتند صرفا تا پشت درب بقیع حضور یافته و از آنجا زیارت کنند.

اما در شب شهادت و با پافشاری رییس مجمع تشخیص مصلحت، فرصتی فراهم شد تا جمعی از شیعیان ایرانی و همچنین بانوان بعد از مدت‌ها آن‌هم در شب شهادت فاطمه زهرا (س) از نزدیک به زیارت امامان  بقیع مشرف شوند و فردا عزاداری برگزار گردد.

هاشمی رفسنجانی برای حضور در "همایش گفتگوی مذاهب اسلامی" به عربستان سفر کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد