پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

پلمپ سه مسجد شیعه در عربستان!

مقامات دولتی عربستان سعودی پنج شنبه گذشته دستور پلمپ شدن سه مسجد شیعه و بازداشت چندین شخصیت دینی و غیر دینی در منطقه "خبر" در شرق این کشور را صادر کردند.

به گزارش شیعه آنلاین، منابع آگاه از عربستان سعودی اعلام کردند این دستور از سوی "اداره جنائی" در شهر "خبر" صادر شد و بر اساس آن سه روحانی و پنج چهره سرشناس شیعیان به این اداره فراخوانده شده و پس از آن تا صبح جمعه بازداشت شدند.

 


این منابع آگاه در ادامه افزودند: پس از پلمپ شدن این سه مسجد، بازداشت شده گان آزاد شدند. روحانیان بازداشت شده، سید "هاشم بن السید علی الناصر السلمان" امام مسجد مدینه در شهر "خبر"، سید "محمد باقر الناصر" امام مسجد محله "عزیزیه" و شیخ "یوسف المازنی" امام مسجد "ثقبه" بودند.


 


نکته تعجب برانگیز در این اقدام اینست که این مسأله دقیقا همزمان با کنفرانس "گفتگوی مذاهب اسلامی" که در مکه مکرمه برگزار شد و هدف آن نزدیکی بیشتر مذاهب اسلامی به یکدیگر بود، صورت گرفت.


 


منابع آگاه در ادامه گفتند: اداره مذبور به بازداشت شده گان اعلام کرد که دستور پلمپ شدن این سه مسجد و بازداشت این هشت نفر از سوی حاکم منطقه شرقی در عربستان سعودی صادر شده و علت این مسأله عدم دریافت مجوز رسمی از وزارت اوقاف عربستان برای این مساجد بوده است.


 


گفتنی است بیشتر شیعیان عربستان سعودی که حدود 15 تا 20 درصد از جمعیت عربستان را تشکیل می دهند، در منطقه شرقی این کشور به ویژه شهرهای "احساء"، "قطیف"، "دمام" و "خبر" که مناطق نفت خیزی هستند، زندگی می کنند.

نظرات 2 + ارسال نظر
sepideh پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 06:47 ب.ظ http://deltange-naseria.blogsky.com

سلام دوست عزیز، خسته نباشی ...

دلتنگ ناصریا به مناسبت یکساله شدن آپدیت شد با :

چه کنم با دل تنها؟! چه کنم با غم دل؟!

http://deltange-naseria.blogsky.com

منتظر حضور گرمت هستم ....

موفق باشی ...

عمو سیبیلوو پنج‌شنبه 23 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 08:11 ب.ظ http://amosibilo.blogsky.com

سلام

هومته نانم ( یسنا 2/35-7/41-20/68 . همچنین پایان هر یک از آفرینگان ها )

زوت هومته نانم هوخته نانم هورشته نانم .
یدچا ان یدچا ورزیمنه نانم چا
واورزنه نانم چا مهمی ائی بی جرتار
مهمی نئه نه استار یثه نا وهونانم


ترجمه :

از اندیشه های نیک . از گفتارهای نیک . از کردارهای نیک – که در اینجا و دیگر جاها ورزیده می شود و ورزیده خواهد شد ستایش گر باشیم .
کوشا باشیم هم چنین از برای نیکی ها .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد