پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

تشدید حملات علیه زنان محجبه در تونس

موسسه های آموزشی تونس با وجود صدور قانونی مبنی بر حق رعایت حجاب اسلامی برای زنان، تدابیر شدیدی را علیه زنان محجبه اتخاذ کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، با آغاز فصل انتخابات در تونس، ناظران موسسه های آموزشی حملات خود علیه زنان محجبه را افزایش داده اند به طوری که مدیر یک دبیرستان در این کشور 70 دانش آموز محجبه را اخراج کرده است.

در همین راستا، یک استاد به همراه دانشجویان گروه خود به علت داشتن حجاب از مدرسه اخراج شد.

گفتنی است، چندی است که تدابیر علیه زنان محجبه به علت ترس از گسترش اسلام در اماکن آموزشی تونس تشدید شده است که صاحبنظران این اقدامات در نتیجه سفر نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه به تونس می دانند.

همچنین مدیر موسسه منطقه الرفاه در هشت کیلومتری شمال تونس از ورود دانش آموزان محجبه به موسسه و برگزاری امتحان جلوگیری کرد و این دانش آموزان محجبه را برای ورود و امتحان دادن مجبور به برداشتن حجاب کرد.

در همین راستا، سازمان های حقوقی تونس تصمیمات اتخاذ شده از سوی ناظران موسسه های آموزشی را محکوم کردند و آن را با ساده ترین مواد قانونی حقوق بشر مغایر دانستند.

بنابر گزارش اسلام آنلاین، سازمان حقوقی تونس اعلام کرد: بر اساس بند اول قانون تونس، این کشور آزاد و مستقل بوده، دین اسلام و زبان عربی را به عنوان قوانین اصلی خود قلمداد می کند.

شایان ذکر است، دادگاه اداری تونس دسامبر سال 2006 میلادی حکمی را مبنی بر قانونی نبودن تدابیر اتخاذ شده علیه زنان محجبه صادر کرد و در آن به زنان حق داشتن پوشش اسلامی و حجاب را که لباس طایفه ای و اسلامی است، داده شد.

نظرات 1 + ارسال نظر
محسن چهارشنبه 8 خرداد‌ماه سال 1387 ساعت 09:56 ق.ظ http://mohsenazizi.blogfa.com

سلام
احوال شما؟
خیلی ممنونم از اینکه پیشنهادم رو قبول کردین
شما هم الان لینک شدید
موفق باشید
یا علی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد