پخش

پایگاه خبری شیعه

پخش

پایگاه خبری شیعه

در صورت عدم رسیدگی فوری؛ حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) ریزش خواهد

استاندار شهر کربلا اعلام کرد به دلیل بالا آمدن سطح آبهای زیر حرم امام حسین و حضرت اباالفضل العباس(ع)، در صورت عدم رسیدگی فوری به این مسأله، احتمال ریزش این دو حرم در آینده ای نزدیک وجود دارد.

به گزارش شیعه آنلاین، "عقیل خزعلی" استاندار شهر کربلا در ادامه گفت: البته ما به نوبه خود این مسأله را به مقامات بالاتر در دولت عراق اعلام کرده ایم و دولت نیز فورا به فریادهای ما پاسخ مثبت داد و کمیته ای ویژه برای بررسی این مسأله و یافتن راه حلی برای این مشکل تشکیل داده است.

 


وی در ادامه افزود: این کمیته از تعدادی کارشناس که به وزارتخانه های آب و کشاورزی وابسته اند، تشکیل شده است. تعدادی از نیروهای ما در استانداری کربلا نیز در این کمیته هستند.


 


"عقیل خزعلی" در ادامه افزود: ترس اصلی ما به این دلیل است که ساخت این دو حرم مطهر به صدها سال پیش باز می گردد و در مجموع بافت شهر کربلا، قدیمی است و از اساسی قدرتمند برخوردار نیست به همین دلیل احتمال ریزش و یا هر چیز دیگری ممکن است، بنابراین باید هرچه سریعتر در این باره تصمیم گیری و راه حلی یافت شود.


 


استاندار شهر کربلا همچنین گفت: آبهای زیر زمینی در بعضی مناطق شهر کربلا به 50 متری سطح زمین بالا آمده و همین مسأله مشکل اصلی به حساب می آید زیرا زیر بنا و زیر ساخت شهر را تهدید کرده است.


 


وی همچنین افزود: من شخصا به درون "سرداب" حرم حضرت عباس(ع) رفتم و بالا آمدن آب و نزدیک شدن آن به سطح زمین را به وضوح دیدم و احساس کردم.


 


"خزعلی" گفت: البته اولین اقدامی که دولت در این زمینه اتخاذ کرده، ساخت پمپ و موتورهای عظیم برای خارج کردن این آبها از زیر دو حرم است. این طرح حدود 16 میلیارد دینار عراقی هزینه در بر داشته است. امیدواریم که این طرح هرچه سریعتر به پایان برسد و نتیجه مورد نظر را در بر داشته باشد.


 


کارشناسان و مهندسان عراقی علت اصلی نزدیک شدن آبهای زیر زمینی به سطح این دو حرم را پایین بودن سطح حرمین می دانند. گفتنی است حرم امام حسین و حضرت عباس(ع) حدود دو متر و نیم پایین تر از سطح شهر کربلا و محیط اطراف آن است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد